Skip to main content

Why is Social Media currently used as a promotional medium for selling?

 BUSINESS ON SOCIAL MEDIA


 Septo Indarto

 Why is Social Media currently used as a promotional medium for selling? The answer is because Social Media is a medium that is able to reach a large number of users at various levels of segments and target markets and locations.


 Businesses must first know what products to sell and who the target consumers are and engage with their followers so that they can improve business performance to reach a wider market.


 For example, if you sell mid-range mobile phones at affordable prices, in the price range of Rp. 1-2 million, the target consumers are students and office staff whose positions are still ordinary staff. The market reach is greater, so these products must be consistently promoted and can be in the form of flyers, posters, or videos that can attract consumers to buy them.

Comments

Popular posts from this blog

Kisah Sedekah Dalam Islam

Sedekah, atau memberikan amal, adalah tindakan mulia dalam agama Islam yang sangat dihargai dan dianjurkan. Berikut adalah beberapa kisah inspiratif tentang sedekah dalam Islam: 1. Kisah Abu Bakar As-Siddiq Abu Bakar As-Siddiq, sahabat dekat Nabi Muhammad SAW, dikenal karena kemurahan hatinya. Suatu hari, ketika Nabi meminta para sahabatnya untuk memberikan sedekah untuk membiayai perang, Abu Bakar datang dengan seluruh harta kekayaannya. Nabi bertanya, "Apa yang kau tinggalkan untuk keluargamu?" Abu Bakar menjawab, "Aku tinggalkan Allah dan Rasul-Nya untuk mereka." 2. Kisah Utsman bin Affan Utsman bin Affan, sahabat Nabi Muhammad SAW, terkenal karena kedermawanannya. Saat Madinah mengalami kelaparan, Utsman membeli sebuah sumur dari seorang Yahudi dan menyumbangkannya untuk kepentingan umat Islam. Hal ini membuat umat Islam bisa mendapatkan air bersih secara gratis. 3. Kisah Seorang Wanita Peminta-minta Dalam sebuah hadits, diceritakan tentang seorang wanita yang d...

Personal Branding Dalam Dunia Politik

Menjadi Presiden